Frifragt i hele DK
Afhentning på adressen

HANDELSBETINGELSE

BESTILLING

På Getadress.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os. Vi taler dansk, engelsk og tysk.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med Getadress.dk indgås aftaler på følgende sprog:

  • Dansk

Når du handler via vores website, skal du oprette dig som kunde. Ved kundeoprettelse, kan du vælge, om du ønsker at være med i kundeklubben eller ej.

Når du logger på din profil kan du se dine tidligere ordrer i oversigten samt hente fakturaen. Fakturaen fremsendes også til din e-mailadresse ved afsendelse af varen, ligesom den er at finde i pakken, du modtager.

INDPAKNING

Getadress.dk vil gerne pakke dine gaver ind. Alle køb leveres i smuk sort æske med sort silkepapir.
Ønsker du dit køb i yderligere gaveindpakning – sort højglans papir med sløjfer – skal du blot vælge dette på betalingssiderne ved at sætte kryds i feltet; ”Jeg ønsker mit køb pakket ind som gave”. Denne service koster dig ikke yderligere.

KORT TIL GAVER

Ønsker du en personlig hilsen vedlagt din gave kan Getadress også klare dette for dig.
Udfyld teksten til kortet i feltet på betalingssiderne og vi sørger for at kortet bliver sendt sammen med gaven.

BETALING

På Getadress.dk kan der betales med:

  • Dankort
  • E-Dankort
  • Visa-Dankort
  • Visa Elektron
  • Mastercard
  • ViaBill
  • Mobilepay

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes, jf. forbrugeraftalelovens § 26.
ViaBill finansierer køb op til 20.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.ViaBill.com/kredit

Det er gebyrfrit at handle med kort hos Getadress.dk

Har du modtaget et gavekort kan dette også anvendes som betalingsmiddel. Køber du for mere end gavekortets værdi, betaler du blot restbeløbet, Køber du for mindre end gavekortets værdi, kan du senere anvende restbeløbet en anden gang.

Beløbet hæves først på din konto, når varerne sendes fra Getadress.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Alle priser i shoppen er angivet i danske kroner inkl. 25% moms.

ORDREBEKRÆFTELSE

Når dit køb er gennemført vil du umiddelbart efter modtage en bekræftelse på din ordre i form af en elektronisk faktura e-mail, hvor alle relevante oplysninger for en faktura vil være til stede:

  • Navn og adresse
  • Beskrivelse af dit køb
  • Samlet pris for dit køb
  • Leveringsadresse
  • Fakturadato/fakturanummer/ordrenummer
  • Kontaktinformation for Getadress.dk

Du vil også modtage en faktura vedlagt din pakke.

Bemærk Du kan til enhver tid genfinde tidligere ordrer ved at logge ind på din profil eller ved at sende en e-mail til kundeservice@getadress.dk

FRAGT & LEVERING – DANMARK

Getadress.dk benytter PostNord, som forsendelses leverandør.

Getadress.dk sender din bestilling fragtfrit i hele Danmark.

Det er derfor nemt og bekvemt og uden yderligere omkostninger for dig at bestille sæsonens aktuelle varer hos Getadress.dk

Getadress.dk bestræber sig på levering så hurtigt som muligt, og alle ordrer der afgives inden kl. 12.00 afsendes samme dag.

Normal leveringstid hos PostNord 1-3 hverdage.

Vær opmærksom på, at leverancer til Bornholm og andre mindre øer i visse tilfælde kan vare op til 4 dage.

Er indholdet beskadiget, når du modtager pakken, opfordrer vi til, at det anmeldes til Post Nord senest 2 dage efter modtagelsen, da det fremmer ekspeditionen. Alternativt kan du henvende dig til os på kundeservice@getadress.dk. Varerne returneres til Getadress.dk, som dog ikke er ansvarlig for varer, som bliver beskadiget under transporten.

FRAGT & LEVERING UDLANDET

Vi leverer til alle lande i Europa samt til Grønland, Færøerne og USA.
Getadress.dk benytter PostNord som forsendelses leverandør og pakken sendes som forsikret erhvervspakke.

Der vil være et fast forsendelses gebyr til udlandet på DKK 180,- uanset mængde.

Køber du for mere end DKK 2.000,- sender vi din pakke fragtfrit.

Leveringstid i Europa ca. 2-3 hverdage.
Leveringstid udenfor Europa 4-6 hverdage.

TOLD & MOMS

Bestiller du fra et EU land, vil der blive tillagt 25% dansk moms, men ingen told jfr. reglerne om varernes frie bevægelighed.

Bestiller du fra et land uden for EU, bliver der ikke tillagt dansk moms, men der kan blive tillagt lokale skatter og afgifter. Disse udgifter kan Getadress.dk ikke drages til ansvar for.

Vi sørger for udfyldelse af nødvendige informationer i forbindelse med dit køb. Afgift for import deklarering, told og moms betales af dig i forbindelse med udlevering af din pakke.

FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Returretten gælder også nedsatte- og udsalgsvarer.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Ved returnering bedes du udfylde og underskrive den medfølgende
retur-, bytte- og reklamationsseddel og vedlægge den i forsendelsespakken. Dette vil gøre sagsbehandlingen lettere og hurtigere.

Alternativt kan meddelelsen gives ved kundeservice@getadress.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Hangtag/returmærkat udgør en væsentlig værdi på designervarer. Lad derfor disse sidde på, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge retur ved en fortrydelse. I modsat fald vil vi kræve værdiforringelse.

Designer-sko-æsken eller anden designer-æske er en del af produktet, så denne skal altid returneres, for at du kan være sikker på, at få alle dine penge retur. Sørg for at æsken er pakket forsvarligt ind ved returnering.

I de fleste tilfælde vil manglende original emballage udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Der vil dog altid blive lavet en konkret vurdering af evt. værdiforringelse.

Vi gør opmærksom på at returnerer du hele din ordre, så skal evt. vedlagte gave sendes med retur. Ønsker du at beholde gaven, så afregnes denne til varens normale pris.

BYTTE

Getadress.dk bytter gerne til en anden størrelse eller farve.
Du udfylder og underskriver blot medfølgende retur-,bytte- og reklamationsseddel med angivelse af ny størrelse.

Ønsker du at bytte din vare til en helt anden style/model, må vi bede dig returnere varen du ønsker byttet og foretage en ny bestilling.

Kriterierne for bytte er de samme som ved fortrydelse i forhold til værdiforringelse etc.

RETURNERING AF GAVER

Har du fået en gave, der er købt hos Getadress.dk, kan du bytte den til en anden vare af samme værdi. Finder du en vare der er dyrere indbetaler du blot differencen.

Getadress.dk kan desværre ikke give pengene retur, da vi kun tilbagebetaler til det kreditkort varen er købt med.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.*

VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

HVIS DU FORTRYDER KØBET, SKAL VAREN SENDES TIL:

Getadress
Guldborgsundvej 5
6705 Esbjerg Ø

Att: Reception hovedbygning

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale i reception i hovedbygning.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

REKLAMATION

Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ønsker du at reklamere over et produkt, bedes du ringe 25 34 34 77 eller sende en mail til kundeservice@getadress.dk, inden du returnerer reklamationsvaren.

Efterfølgende udfyldes og underskrives medfølgende retur-, bytte- og reklamationsseddel som vedlægges i forsendelsespakken.

Returnering af en reklamation er på eget ansvar. Vi anbefaler derfor at du altid sender dine varer som forsikret pakke.

Pakken sendes til:

Getadress
Guldborgsundvej 5
6705 Esbjerg Ø

HUSK: Altid at lægge original kvittering for dit køb. Derved kan vi bedre hjælpe dig med din reklamation.

Varen vil herefter blive byttet til en ny vare, såfremt varen stadig er på lager – ellers vil fejl/manglen blive udbedret hvis muligt. Er dette ikke muligt, vil købsbeløbet blive returneret til din konto.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger.

VAREN SENDES TIL:

Getadress
Guldborgsundvej 5
6705 Esbjerg Ø

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

PERSONDATA POLITIK

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Oplysninger om det enkelte køb registreres hos Get a Dress.dk v/Mette Beier og opbevares i fem år (jf. bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes.

Dine personlige oplysninger slettes ligeledes, hvis du ikke i mellemtiden har foretaget nye køb eller har et kundekort. Du kan til enhver tid afmelde dig som kunde hos Getadress.dk, hvorved din profil slettes. Når du er logget ind på din profil, kan du altid se alle oplysninger registreret om dig.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for www.getadress.dk v/Mette Beier har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Getadress.dk er Indehaver Mette Beier.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret på nær adgangskoden, som er krypteret med md5-algoritmen. Den kan derfor ikke læses og mister du den, skal du lave en ny kode, da vi ikke kan oplyse den gamle.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Getadress.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos www.getadress.dk v/Mette Beier har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til www.getadress.dk v/Mette Beier via e-mail kundeservice@getadress.dk.

 COOKIES

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde kan brugeren genkendes, fx på et websted, ved næste besøg.

Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website, fx brugernavn til login på et website. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan slå cookies helt fra. Det eneste disse cookies bruges til er at genkende din computer.
Rent teknisk kan cookies deles op i to typer.

Den ene type kaldes ”session cookies” – de holder styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du navigerer rundt på netbutikken. ”Session cookies” gemmes ikke på din computer, men forsvinder, når du lukker browseren.

Den anden type cookies kaldes ”permanent cookie”, og den gemmes som en tekstfil på din computer i ca. en måned. En ”permanent cookie” er med til, at vores server kan genkende din computer næste gang, du logger ind på vores website.

På Getadress.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer:
I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner” -> ”Internetindstillinger” -> ”Generelt” -> ”Browserdata/Slet cookies”.

LOGSTATESTIK

Logstatistik bruges på Getadress.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

På www.getadress.dk anvendes logstatistik alene med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet.

KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Getadress på 25 34 34 77 eller kundeservice@getadress.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her –http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 27.04.2017